piątek, 29 maja 2020

DZIEŃ DOBRY :)

Dom Dziecka nr 2 w Lodzi – Oficjalna strona



CZĘŚĆ 1.(2 GODZINY)
Mamy oczywiście  energię do pracy i dlatego zapraszam na  ćwiczenia:






kręcenie ramionami skłony przysiady.

2. Maszerujemy do piosenki:

                      
3. Pamiętajmy o higienie osobistej: 



4.Waszym czwartym zadaniem jest.... przygotowanie śniadania oczywiście przy pomocy drugiej osoby.




5. Po śniadaniu mycie zębów oczywiście.....




Część 2. (2 godziny)

6. Propozycje zabaw i gier dydaktycznych dla dzieci.

Dzień dobry.
Jedno dziecko ma zawiązane oczy lub jest odwrócone do ściany tak, że nie widzi kolegów. Inne dziecko, wskazane przez nauczyciela, mówi: Dzień dobry Olu (imię dziecka z zawiązanymi oczami). Ola musi po głosie rozpoznać kolegę.


Hop, hop, kto ja jestem.
Pośrodku siedzi dziecko z zawiązanymi oczami. Inna osoba podchodzi cichutko i stając za plecami siedzącego w kole woła: hop, hop, kto ja jestem? Dziecko  musi rozpoznać po głosie co to za osba.


Zamknij oczy, otwórz uszy.
Jedna osoba siedząc przy stole zamyka oczy i opuszcza głowę tak, by nic nie widzieć. Druga osoba bawi się przedmiotami wydającymi różne dźwięki. Może to być: darcie papieru, cięcie nożycami, dźwięki instrumentów muzycznych. Zadaniem zgadującego jest rozpoznanie dźwięków.

Kto idzie?
Dziecko z zasłoniętymi oczami zgaduje, kto przed nim przechodzi. Osobom przechodzącym nie wolno zmieniać sposobu chodzenia.

Kto szybciej znajdzie?
Dziecku zawiązujemy oczy. Upuszczamy na podłogę przedmiot, wydający głośny, charakterystyczny dźwięk. Zadaniem odgadującego jest jak najszybsze znalezienie tego przedmiotu na podstawie kierunku dźwięku. Potem następuje zamiana i odgadujący się zmienia


Czyje to?
Grupa osób np członków rodziny stoi za parawanem i pokazuje prawe ręce dziecku, które stoi przed parawanem. Dziecko stojące przed parawanem, musi odgadnąć czyje to ręce.


Miłego weekendu :)

czwartek, 28 maja 2020

WITAM PO POŁUDNIU:)

Dzisiaj z Panią Ewą poznawaliście zwierzęta duże i małe. po południu proponuje trochę gimnastyki umysłowej.

ZADANIE 1.


ZADANIE 2. UZUPEŁNIJ BIAŁE KROPKI KOLOREM BRĄZOWYM. MOŻE TO BYĆ PLASTELINA, FARBKA, KREDKA.


ZADANIE 3.  TROCHĘ MATEMATYKI




ZADANIE 4. METODA KNILLÓW. ZAPRASZAM DO WSPÓLNEGO ĆWICZENIA Z DZIECKIEM WG. INSTRUKCJI NA FILMIE


POWODZENIA:)

środa, 27 maja 2020

Po południu.



DZIEŃ DOBRY WSZYSTKIM:)

Z PANIĄ EWĄ OMAWIALIŚCIE A WŁAŚCIWIE PRZYPOMINALIŚCIE SOBIE O CZYNNOŚCIACH DOMOWYCH. CZY ZROBILIŚCIE WRAZ RODZICAMI PLAN DNIA?

CZĘŚĆ 1. 
PORZĄDKOWANIE WIADOMOŚCI O CZYNNOŚCIACH DOMOWYCH. DOSKONALENIE UWAGI SŁUCHOWEJ, KONCENTRACJI. ROZWIJANIE SŁOWNICTWA, MYŚLENIA PRZYCZYNOWO - SKUTKOWEGO.

USIĄDŹCIE SOBIE TERAZ WYGODNIE I POSŁUCHAJCIE WRAZ Z MAMA LUB TATĄ I RODZEŃSTWEM  O PRZYGODACH  WASZEJ ULUBIONEJ KICI KOCI....





ZADAJEMY PYTANIA ZWIĄZANE Z TREŚCIĄ BAJKI. MOŻEMY ZATRZYMAĆ SIĘ NA INTERESUJĄCEJ NAS KWESTII, POWTÓRZYĆ, ODNIEŚĆ DO SYTUACJI DOMOWEJ ITP.

CZĘŚĆ 2.

Pomysły na kreatywne zabawy w domu | Samorządowe Przedszkole Nr 80 ...


Zabawy tematyczne dla dzieci

Zabawy tematyczne dla dzieci wpływają na rozwój społeczno-moralny dziecka sześcioletniego. Typowym wiekiem zabaw jest okres przedszkolny. Zabawa dostarcza wielu przeżyć i jest niezbędna dla prawidłowego rozwoju dziecka. Stanowi dominującą formę aktywności. Zabawy tematyczne przyczyniają się do kształtowania uczuć, uczą bycia odpowiedzialnym za swoje czyny oraz pokonywania nieśmiałości. Jedynie taka zabawa będzie wychowująca, która umożliwi dziecku uczenie się ról społecznych. Poprzez zabawę tematyczną możemy dziecko nauczyć zachowań przez nas pożądanych. Warunkiem tego żeby zabawa była nie tylko przyjemnością dla dziecka ale również pouczająca należy od czasu do czasu modelować zabawę na początku włączyć się. :)

CZĘŚĆ 3.

ZAKOŃCZENIE ZABAWY. POSPRZĄTANIE ZABAWEK. JEŻELI DZIECKO MA Z TYM PROBLEM MOŻEMY ODNIEŚĆ SIĘ DO FILMU Z KICIA KOCIĄ. I TAK JAK NA FILMIE ROZŁOŻYĆ NA CZYNNIKI PIERWSZE CZYNNOŚCI ZWIĄZANE ZE SPRZĄTANIEM

wtorek, 26 maja 2020

Dzień mamy.

DZIEŃ DOBRY WSZYSTKIM. SZCZEGÓLNIE CIEPŁO WITAMY WSZYSTKIE MAMY:)
...A DLACZEGO?

BO DZISIAJ JEST ŚWIĘTO WSZYSTKICH MAM - CZYLI DZIEŃ MAMY. W KALENDARZU JEST TO 26 -TY DZIEŃ MAJA. ZAZNACZCIE PROSZĘ. ZWRÓĆCIE UWAGĘ JAKI JEST DZIEŃ TYGODNIA. TAK TO WTOREK, DRUGI DZIEŃ TYGODNIA.


MAMO
Mamo powiedz! Mamo zrób!
Mamo przynieś! Mamo zrób!
Mamo dziura! Mamo jeść!
Mamo boli! Mamo weź mnie, nieś!
A dziś jest święto Mamusi.
Wiesz Mamo nic nie musisz.
Sama wszystko zrobię w domu.
Tylko Mamo, tylko Mamo,
tylko Mamo troszkę pomóż!


TO JEST ŁĄKA DLA MAMY. 

DLA CIEBIE MAMO
 WSZYSTKIE KWIATY,
 MOTYLE I BIEDRONKI
CAŁE ŻYCIE
 ZIELONEJ WIOSENNEJ ŁĄKI.


ZAPRASZAM DO ZROBIENIA PONIŻSZYCH KART PRACY LUB ZAINSPIROWANIA SIĘ NIMI PRZY TWORZENIU WŁASNYCH. W MIARĘ MOŻLIWOŚCI DZIECKO NIECH PRACUJE Z INNYM CZŁONKIEM RODZINY A NIE Z MAMĄ - BĘDZIE TO DLA NIEJ PREZENT:)


    


TAK PRACOWAŁY PRZEDSZKOLAKI:

   
















poniedziałek, 25 maja 2020

Rano część 2.

Witam ponownie:)
Edukacja plastyczna 2 godziny.


Omówmy z dzieckiem jak zbudowany jest kwiatek.

Motylki | Wesoła Trójeczka Przedszkole Nr 3
Malujemy lub rysujemy kwiaty możemy też wykorzystać widelec lub łyżkę. 
Grupa VII - Samorządowe Przedszkole nr 175 - Kraków

Posprzątajmy po pracy
Przedszkole Miejskie Nr 11 w Gorzowie Wielkopolskim »


Do jutra.

grupa II

DZIEŃ DOBRY:) Ostatni mój post przed wakacjami. ŻYCZĘ WAM SPOKOJNYCH, FAJNYCH WAKACJI. PRZEDE WSZYSTKIM  BEZPIECZNYCH.              ...