piątek, 27 marca 2020

Dzień dobry

Kontynuujemy poprzedni temat ogólny ale dzisiaj skupimy się na wiosennych kwiatach.



  1. Przypomnienie pojęć: Wiosna, bocian, pączki, listki i inne, których państwo używaliście.
  2. Proponuję piosenkę z YOUTUBA  "Piosenka o Wiośnie - Mała Orkiestra Dni Naszych"https://www.youtube.com/channel/UCZtYvSsyw9VXiA5hHZLGjQw, oraz "Pachnąca Wiosna" blob:https://www.youtube.com/9fc62bd4-f9a0-4a05-b372-432ac80d029e  są tam również podane słowa.
  3. Na filmikach do piosenek są wiosenne kwiaty (możemy sami również poszukać inny filmik o wiosennych kwiatach) - niektóre nazywamy: krokus, przebiśnieg, tulipan , sasanka, zawilec.
  4. Skupiamy się ma tulipanie i krokusie. Jak jest zbudowany ?  łodyga, listki, kielich - płatki. Kolory - zielony, czerwony, fioletowy. Wyrasta z cebulki tak jak szczypior z cebuli (jeżeli mamy to pokazujemy)
K R O K U S
5.

Liczymy tulipany - piszemy cyfrę 3

6. Tak jak poprzednio drzewo tak i teraz można wykorzystać kwiatki do pokolorowania, wypełnienia kształtów kolorem  - farbą, kredką, plastelina, kawałkami papieru, możemy tez rysować po śladzie, łączyć punkty np.
Miłej pracy pozdrawiam Pani Ola

czwartek, 26 marca 2020


26. 03. 2020r

WITAM WSZYSTKIE DZIECI I RODZICÓW

Przez jakiś czas będziemy kontaktować się inaczej niż dotychczas mam nadzieję, że będzie to miła przygoda dla nas wszystkich. Zapraszam OLGA GOŁACKA

Temat przewodni tego tygodnia to: Wiosna - nowa pora roku. Wiosenne drzewo; Wiosenne kwiaty. Cz.1.

(Temat przewodni oznacza, że pracując czy bawiąc się z dzieckiem obracamy się wokół głównego tematu. Na przykład jeżeli liczymy to najlepiej - kwiaty wiosenne)


  1. Oglądamy film przyrodniczy dla dzieci o wiośnie https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY
  2. Wyglądamy przez okno: Co widać?; wyliczamy cechy wiosny ( słońce świeci, niebieskie niebo, ptaki śpiewają , małe listki na drzewach - kwiatki, kwiaty wiosenne itp).
  3. Jakie cechy ma drzewo? (jest duże, ma pień, gałęzie, gdy jest wiatr to się rusza; na gałęziach są małe listki, które rozwijają się z pączków, na pniu jest kora itp.). Nowe słownictwo: pień, gałęzie, pączki, kora. Można przy okazji wypowiadając hiper poprawnie  zapytać co dziecko słyszy na początku wyrazu i na końcu. Można również wyklaskując podzielić wyrazy na sylaby.


Narysuj drzewo 


WARIANTY PRACY Z RYSUNKIEM.

  • możemy narysować dziecku drzewo ołówkiem np. tak jak powyżej i powiedzieć żeby po linii narysowało mazakiem lub kredką;
  • dorysuj pączki i małe listki;
  • pokoloruj: kredkami, farbą (pędzel, ręka, gąbka i inne wg własnego pomysłu).
Pracę wieszamy w widocznym miejscu (przyda się na następne zajęcia).

Dziękuję za uwagę i miłej zabawy.




grupa II

DZIEŃ DOBRY:) Ostatni mój post przed wakacjami. ŻYCZĘ WAM SPOKOJNYCH, FAJNYCH WAKACJI. PRZEDE WSZYSTKIM  BEZPIECZNYCH.              ...