CZĘŚĆ 1.(2 GODZINY)
Mamy oczywiście energię do pracy i dlatego zapraszam na ćwiczenia:
kręcenie ramionami skłony przysiady.
2. Maszerujemy do piosenki:
3. Pamiętajmy o higienie osobistej:
4.Waszym czwartym zadaniem jest.... przygotowanie śniadania oczywiście przy pomocy drugiej osoby.
5. Po śniadaniu mycie zębów oczywiście.....
Część 2. (2 godziny)
6. Propozycje zabaw i gier dydaktycznych dla dzieci.
Dzień dobry.
Jedno dziecko ma zawiązane oczy lub jest odwrócone do ściany tak, że nie widzi kolegów. Inne dziecko, wskazane przez nauczyciela, mówi: Dzień dobry Olu (imię dziecka z zawiązanymi oczami). Ola musi po głosie rozpoznać kolegę.
Hop, hop, kto ja jestem.
Pośrodku siedzi dziecko z zawiązanymi oczami. Inna osoba podchodzi cichutko i stając za plecami siedzącego w kole woła: hop, hop, kto ja jestem? Dziecko musi rozpoznać po głosie co to za osba.
Zamknij oczy, otwórz uszy.
Jedna osoba siedząc przy stole zamyka oczy i opuszcza głowę tak, by nic nie widzieć. Druga osoba bawi się przedmiotami wydającymi różne dźwięki. Może to być: darcie papieru, cięcie nożycami, dźwięki instrumentów muzycznych. Zadaniem zgadującego jest rozpoznanie dźwięków.
Kto idzie?
Dziecko z zasłoniętymi oczami zgaduje, kto przed nim przechodzi. Osobom przechodzącym nie wolno zmieniać sposobu chodzenia.
Kto szybciej znajdzie?
Dziecku zawiązujemy oczy. Upuszczamy na podłogę przedmiot, wydający głośny, charakterystyczny dźwięk. Zadaniem odgadującego jest jak najszybsze znalezienie tego przedmiotu na podstawie kierunku dźwięku. Potem następuje zamiana i odgadujący się zmienia
Czyje to?
Grupa osób np członków rodziny stoi za parawanem i pokazuje prawe ręce dziecku, które stoi przed parawanem. Dziecko stojące przed parawanem, musi odgadnąć czyje to ręce.
Jedno dziecko ma zawiązane oczy lub jest odwrócone do ściany tak, że nie widzi kolegów. Inne dziecko, wskazane przez nauczyciela, mówi: Dzień dobry Olu (imię dziecka z zawiązanymi oczami). Ola musi po głosie rozpoznać kolegę.
Pośrodku siedzi dziecko z zawiązanymi oczami. Inna osoba podchodzi cichutko i stając za plecami siedzącego w kole woła: hop, hop, kto ja jestem? Dziecko musi rozpoznać po głosie co to za osba.
Jedna osoba siedząc przy stole zamyka oczy i opuszcza głowę tak, by nic nie widzieć. Druga osoba bawi się przedmiotami wydającymi różne dźwięki. Może to być: darcie papieru, cięcie nożycami, dźwięki instrumentów muzycznych. Zadaniem zgadującego jest rozpoznanie dźwięków.
Dziecko z zasłoniętymi oczami zgaduje, kto przed nim przechodzi. Osobom przechodzącym nie wolno zmieniać sposobu chodzenia.
Dziecku zawiązujemy oczy. Upuszczamy na podłogę przedmiot, wydający głośny, charakterystyczny dźwięk. Zadaniem odgadującego jest jak najszybsze znalezienie tego przedmiotu na podstawie kierunku dźwięku. Potem następuje zamiana i odgadujący się zmienia
Grupa osób np członków rodziny stoi za parawanem i pokazuje prawe ręce dziecku, które stoi przed parawanem. Dziecko stojące przed parawanem, musi odgadnąć czyje to ręce.
Miłego weekendu :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz