piątek, 8 maja 2020

GRUPA II. PO POŁUDNIU

DZIEŃ DOBRY RODZICOM I DZIECIOM:)
na dobry początek po obiadku:

https://www.youtube.com/watch?v=LjUOzRNw7aA  

DZISIAJ PANI EWA OPOWIEDZIAŁA WAM O BIEDRONCE


Biedronka azjatycka (arlekin) atakuje w Polsce - jak zwalczać ...
DLACZEGO ? 

PONIEWAŻ BIEDRONKI ŻYJĄ NA ŁĄCE I SĄ OWADAMI

W TYM TYGODNIU (ZAZNACZ W KALENDARZU DZISIEJSZY DZIEŃ) MÓWILIŚMY  O ŁĄCE - ROSNĄCYCH NA NIEJ KWIATACH I ŻYJĄCYCH OWADACH. OBEJRZYJ FILM RAZEM ZE SKRZATEM BORÓWKĄ i zapamiętaj jak najwięcej nazw kwiatów owadów: https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4

W czasie oglądania filmu rodzice proszeni są o przygotowanie:

  • dużej kartki papieru (może być bok od kartonu) oraz 
  • inne kolorowe kartki (można wykorzystać ulotki ze sklepów)
  • klej
  • zielona farbka
  • pędzel lub wałek
... malujemy kartkę na zielono po wyschnięciu farbki dziecko wydziera kawałki kolorowych kartek zgniata w rączce i przykleja. W ten sposób tworzymy kolorową łąkę. Na łąkę przychodzi Skrzat Borówka (którego dzieci pokolorują)i się rozgląda....

Pokoloruj Skrzata Borówkę
.....co widzi?


...to oczywiście owady ale są również ślimak i kwiatek. Policz ile jest owadów.Można oczywiście obrazek pokolorować.


Policz ile jest kwiatów. Wskaż: mak, chaber, kaczeńce, rumianek.
Gdzie są: ślimak, motyl, pszczoła, biedronka. Rodzic zadaje pytania dziecko odpowiada: na dole , wyżej, niżej, fruwa wysoko itp.
Zadaniem dziecka jest określić słownie bez wskazywania. 
Tym sposobem zakończyliśmy temat łąki. Mam nadzieję, że podczas spaceru do lasu  zauważycie ,że jesteście na łące:).

Do zobaczenia do poniedziałku.

czwartek, 7 maja 2020

PO POŁUDNIU. 4 GODZ.


ZAJĘCIA 4 GODZINY

DZIEŃ DOBRY DZIECI I RODZICE:)


Zwierząt Motyle Motyl - Darmowa grafika wektorowa na Pixabay


1.ZATAŃCZ ZE WSTĄŻKĄ  https://www.youtube.com/watch?v=A3JEJqsP5P4.
 ĆWICZENIE ROZMACHOWE ZWIĄZANE ZE SPRAWNOŚCIĄ MAŁEJ MOTORYKI

2.OBEJRZYJ FILMhttps://www.youtube.com/watch?v=tIoip2yFyVs  PIĘKNE. PRAWDA?

3.JAK NARYSOWAĆ MOTYLA?
https://www.youtube.com/watch?v=i81MNGjMODc J

JAK CI WYSZŁO? PRZEŚLIJ PROSZĘ SWÓJ RYSUNEK

4.POKOLORUJ KREDKAMI




5. POLICZ MOTYLKI. MOŻNA WYDRUKOWAĆ I POCIĄĆ MOTYLKI NA SZTUKI, POKOLOROWAĆ, UŻYWAĆ JAKO LICZMANÓW.

6.  TALERZ, KASZA MANNA: RYSUJEMY ZNAK GRAFICZNY CYFRY. 
JEST TO: KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI MATEMATYCZNYCH ORAZ DOSKONALENIE MAŁEJ MOTORYKI




DO ZOBACZENIA DO JUTRA:)

środa, 6 maja 2020

GRUPA II . PO POŁUDNIU. 4 GODZ.

DZIEŃ DOBRY WSZYSTKIM:)


KONTYNUUJEMY TEMAT MAJOWEJ ŁĄKI. NAJWAŻNIEJSZE BĘDĄ DZISIAJ:

Orkiestra na łące - Bajki Gry Zabawy edukacyjne - tuptuptup.org.pl

OWADY 

...MIESZKAJĄCE NA ŁĄCE.

( SŁOWO OWADY: WSKAŻ SAMOGŁOSKI. WÓDŹ PALCEM PO LITERKACH I CZYTAJ RAZEM Z RODZICEM)


ALE WY TO JUŻ WIECIE BO Z PANIĄ EWĄ ZAJMOWALIŚCIE SIĘ MOTYLAMI.  

TERAZ POSŁUCHAJCIE PIOSENKI O TYM JAKIE INNE OWADY ŻYJĄ  JESZCZE NA ŁĄCE  https://www.youtube.com/watch?v=eOOfjYBIyak&list=TLPQMDYwNTIwMjCf6nMrAVkGwA&index=1

POSŁUCHAJCIE JESZCZE RAZ I STARAJCIE SIĘ ZAPAMIĘTAĆ NAZWY OWADÓW I CZY SĄ ONE POTRZEBNE INACZEJ: POŻYTECZNE.

RODZICE ZADAJĄ DZIECKU PYTANIA: JAKIE OWADY, JEŻELI DZIECKO NIE ZAPAMIĘTAŁO NAZW PUŚĆMY PIOSENKĘ JESZCZE RAZ I ZWRACAJMY UWAGĘ DZIECKA NA TE NAZWY I TREŚĆ. CO ROBIĄ OWADY. UWYPUKLAMY SŁOWO POŻYTECZNE.

(W TYM ĆWICZENIU DZIECKO DOSKONALI UWAGĘ SŁUCHOWĄ, ZAPAMIĘTYWANIE. WZBOGACA SŁOWNICTWO I UCZY SIĘ O ŚRODOWISKU NATURALNYM CO JEST ELEMENTEM EDUKACJI PRZYRODNICZEJ)

OWADY WYDAJĄ RÓŻNE DŹWIĘKI.


SŁYSZELIŚCIE RÓŻNE ODGŁOSY OWADÓW: BUCZENIE, BZYCZENIE I INNE, KTÓRE TRUDNO NAZWAĆ. TERAZ SPRÓBUJMY ODTWORZYĆ TE DŹWIĘKI JEDNOCZEŚNIE RYSUJĄC TAKIE ESY - FLORESY. PODAJĘ JEDEN PRZYKŁAD. MOŻE WYMYŚLICIE JAKIEŚ INNE? WODZIMY PALCEM PO PĘTELKACH I MÓWIMY BZZZZ. MOGĄ TEŻ BYĆ INNE DŹWIĘKI NP: BUUUUU, ZZZZZZZ ALBO PIPIPIPI (BO NA ŁĄCE OPRÓCZ OWADÓW UKRYŁA SIĘ MAŁA MYSZKA) 

TERAZ ODPOCZNIJMY I TROCHĘ SIĘ PORUSZAJMY:)



  

 POSŁUCHAJ: https://www.youtube.com/watch?v=cb0dNXPEYoc MOŻESZ WYSTUKAĆ LUB WYKLASKAĆ RYTM DO PIOSENKI.

TERAZ ZAPRASZAM DO ZABAWY: USIĄDŹCIE PRZY STOLIKU I ZBUDUJCIE Z MAŁYCH KLOCKÓW LUB Z PLASTELINY MAŁE DOMKI DLA OWADÓW.

Hotele dla owadów, instrukcje i inspiracje DIY dla dzieci
TO SĄ PRAWDZIWE DOMKI , KTÓRE KUPUJEMY W SKLEPACH


Powiat. Plaga owadów. Strażacy kontra osy, szerszenie i ćmy ...
A TO  DOM OS, KTÓRY SAME ZBUDOWAŁY.



OWADY SA POŻYTECZNE ALE UWAGA: NIE LUBIĄ GDY SIĘ JE ZACZEPIA. WÓWCZAS MOGĄ UKĄSIĆ CO JEST NIEBEZPIECZNE.

RODZICU! ZWRÓĆ UWAGĘ DZIECKU NA ZAGROŻENIA ZWIĄZANE SZCZEGÓLNIE Z OSAMI, PSZCZOŁAMI I KOMARAMI.

DO JUTRA:)

wtorek, 5 maja 2020

GRUPA II. RANO. MAJOWA ŁAKA. 4 GODZINY

DZIEŃ DOBRY :)

WITAM WSZYSTKICH SERDECZNIE. UŚMIECHNIJMY  SIĘ DO SIEBIE.
Facebook: uśmiechnięta minka oznacza... "umrzyj"!? - ESKA.pl
I. JUŻ CHYBA JESTEŚCIE PO GIMNASTYCE, ŚNIADANIU, MYCIU I UBIERANIU I OCZYWIŚCIE....? NO TAK MYCIU ZĄBKÓW.

LISTA CZYNNOŚCI PORANNYCH:
  1. WSTAWANIE - PRZECIĄGANIE - ŚCIELENIE ŁÓŻKA
  2. KRÓTKA GIMNASTYKA
  3. MYCIE
  4. UBIERANIE
  5. POMOC W PRZYGOTOWANIU ŚNIADANIA
  6. ŚNIADANIE
  7. POMOC W POSPRZĄTANIU ZE STOŁU
  8. MYCIE ZĘBÓW
  9. ZABAWA
  10. ...I DO PRZEDSZKOLA (DOMOWEGO)

ODZNACZ CO JUŻ ZROBIŁEŚ

DZISIAJ JEST 5 DZIEŃ MAJA. NO WŁAŚNIE MIELIŚMY JUŻ:
MAJOWE ŚWIĘTA, MAJOWĄ ŁĄKĘ. WSPÓLNYM WYRAZEM JEST: MAJOWE CZYLI DZIEJE SIĘ W MAJU.

M A J
WYRAZ MAJ. ILE GŁOSEK/LITER. ZADANIEM DZIECKA JEST NAPISAĆ WYRAZ I PO ŚLADZIE I WG. WZORU. (PISZEMY DELIKATNIE OŁÓWKIEM MAJ)


II.  DRODZY RODZICE - PRZYGOTUJCIE KALENDARZ. ZAZNACZMY RAZEM D DZIECKIEM DZISIEJSZY DZIEŃ I ODZNACZMY POPRZEDNIE DNI MAJA

Długie weekendy 2020: Jak mieć więcej wolnego [KALENDARZ, DATY ...
III. KONTYNUUJEMY TEMAT MAJOWEJ ŁĄKI. NA ŁĄCE JAK WIECIE OPRÓCZ TRAWY ROSNĄ KWIATY. ZOBACZ...

Fototapeta samoprzylepna Widok na kwiaty na łące • Pixers ...

OPOWIEDZ CO WIDZISZ NA ZDJĘCIU. (ODPOWIEDZI: TRAWA, KWIATKI. JAKIE KOLORY? DZIECKO ODPOWIADA). 

KWIATY NA ŁĄCE:
MAKI
RUMIANEK
CHABRY
KACZEŃCE

PRZY KAŻDEJ NAZWIE  KWIATKA ZAPYTAJ:
  • JAKA GŁOSKA/LITERKA NA POCZĄTKU;
  • CO SŁYSZYMY,
  • WYKLASKUJEMY SYLABY;
  • LICZYMY ILE JEST LITEREK
IV. NA ZAKOŃCZENIE TEJ CZĘŚCI - KOLOROWANKA. ŁĄKOWE KWIATY.
PONIŻEJ PODAJĘ LINK DO KOLOROWANEK. WYBIERZ TE KTÓRA NAJBARDZIEJ CI SIĘ PODOBA I PRZEŚLIJ ZDJĘCIE

poniedziałek, 4 maja 2020

GRUPA II. RANO. MAJOWA ŁĄKA. 4 godziny

DZIEŃ DOBRY RODZICOM I DZIECIOM :)

CZĘŚĆ I. ZAJĘCIA WSTĘPNE (1 godz.)

Witam po świętach majowych. Mam nadzieję, że  odpoczęliście i macie dużo energii do pracy i zabawy.

40 gier i zabaw jezykowych. – English is Easy

1. Powitajmy wszystkich domowników z uśmiechem.
2. Na początek mały rozruch,może być piosenka:https://www.youtube.com/watch?v=lbB770dSoI0&list=RDlbB770dSoI0&start_radio=1
1. przysiady                   2. pajacyki      3. ręce na biodra - kręcimy biodrami
3,4,5 czyli toaleta poranna, samodzielne ubieranie i.... pyszne zdrowe śniadania. No i pamiętajcie o higienie zębów po śniadaniu.

II.CZĘŚĆ  WPROWADZENIE W TEMAT TYGODNIA.(1 godz.)

Temat główny tego tygodnia tooooo?
MAJOWA ŁĄKA . 
POSŁUCHAJ JEJ ODGŁOSÓW. 
 SZANSA Centrum rehabilitacji i terapii - Chorzów Rybnik
MUSISZ BYĆ BARDZO CICHO I SŁUCHAĆ UWAŻNIE:   

JAK WIDZISZ NA FILMIKU NA ŁĄCE ROŚNIE NAJWIĘCEJ.....CZEGO?
 MASZ RACJĘ! TRAWY!!!



ZOBACZ ILE JEST RÓŻNYCH RODZAJÓW TRAWY. MA PEWNO JAK BĘDZIESZ NA SPACERZE W PARKU, LESIE W OGRODZIE A NAWET NA PODWÓRKU ZNAJDZIESZ JESZCZE INNE TRAWY.
 A SKĄD WIESZ, KTÓRA ROŚLINKA TO TRAWA?

PROSIMY DZIECKO ŻEBY OPOWIEDZIAŁO JAK WYGLĄDA TRAWA JAKIE MA CECHY WSPÓLNE.
  • MA LISTKI
  • DŁUGIE I CIENKIE
  • JEST ICH DUŻO I GĘSTO
  • JEST ZIELONA
III.CZĘŚĆ. USPRAWNIANIE MAŁEJ MOTORYKI. ZAJĘCIA PLASTYCZNE ( 1 godz.)

A TERAZ PROSZĘ ŻEBY RODZIC PRZYGOTOWAŁ: KARTKĘ, KLEJ, ZIELONĄ KARTKĘ LUB FARBKĘ. W MIĘDZYCZASIE NASZ PRZEDSZKOLAK POSŁUCHA PIOSENKI :https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DwhxsfwTfHhk&psig=AOvVaw24fUneEVrMkmhSSu1HmGoq&ust=1588662753477000&source=images&cd=vfe&ved=0CAIQjRxqFwoTCIjgi5DUmekCFQAAAAAdAAAAABAf

GDY JUŻ RODZIC PRZYGOTOWAŁ POTRZEBNE MATERIAŁY ZROBIMY NASZĄ TRAWĘ. W ZALEŻNOŚCI OD TEGO CO MAMY PRZYGOTOWANE ROBIMY:

1. WYDZIERAMY PASKI KOLOROWEGO PAPIERU I NAKLEJAMY NA KARTKĘ

2. MALUJEMY KRESKI ZIELONA FARBĄ PALCEM LUB PĘDZELKIEM MOŻEMY NARYSOWAĆ LINIE OŁÓWKIEM PO KTÓRYCH DZIECKO BĘDZIE MALOWAŁO.

3.MOŻEMY RÓWNIEŻ ZROBIĆ OBIE WERSJE. RÓWNIEŻ ZAMIAST WYDZIERANIA MOŻE BYĆ WYCINANIE PASKÓW.

IV.PODSUMOWANIE ZAJĘĆ. (1 godz.)

T R A W A

TO NOWY WYRAZ. PRZELITERUJ. 
  • NAPISZ ZAZNACZONA LITERKĘ WG. WZORU. 
  • UŁÓŻ Z PATYCZKÓW 
  • WYKLEJ Z PLASTELINY
  • JAKIE ZNASZ WYRAZY NA LITERKĘ "T"
DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ. DO JUTRA:) 

grupa II

DZIEŃ DOBRY:) Ostatni mój post przed wakacjami. ŻYCZĘ WAM SPOKOJNYCH, FAJNYCH WAKACJI. PRZEDE WSZYSTKIM  BEZPIECZNYCH.              ...