na dobry początek po obiadku:
https://www.youtube.com/watch?v=LjUOzRNw7aA
DZISIAJ PANI EWA OPOWIEDZIAŁA WAM O BIEDRONCE.
PONIEWAŻ BIEDRONKI ŻYJĄ NA ŁĄCE I SĄ OWADAMI
W TYM TYGODNIU (ZAZNACZ W KALENDARZU DZISIEJSZY DZIEŃ) MÓWILIŚMY O ŁĄCE - ROSNĄCYCH NA NIEJ KWIATACH I ŻYJĄCYCH OWADACH. OBEJRZYJ FILM RAZEM ZE SKRZATEM BORÓWKĄ i zapamiętaj jak najwięcej nazw kwiatów owadów: https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4
W czasie oglądania filmu rodzice proszeni są o przygotowanie:
- dużej kartki papieru (może być bok od kartonu) oraz
- inne kolorowe kartki (można wykorzystać ulotki ze sklepów)
- klej
- zielona farbka
- pędzel lub wałek
... malujemy kartkę na zielono po wyschnięciu farbki dziecko wydziera kawałki kolorowych kartek zgniata w rączce i przykleja. W ten sposób tworzymy kolorową łąkę. Na łąkę przychodzi Skrzat Borówka (którego dzieci pokolorują)i się rozgląda....
Pokoloruj Skrzata Borówkę |
...to oczywiście owady ale są również ślimak i kwiatek. Policz ile jest owadów.Można oczywiście obrazek pokolorować.
Policz ile jest kwiatów. Wskaż: mak, chaber, kaczeńce, rumianek.
Gdzie są: ślimak, motyl, pszczoła, biedronka. Rodzic zadaje pytania dziecko odpowiada: na dole , wyżej, niżej, fruwa wysoko itp.
Zadaniem dziecka jest określić słownie bez wskazywania.
Tym sposobem zakończyliśmy temat łąki. Mam nadzieję, że podczas spaceru do lasu zauważycie ,że jesteście na łące:).
Do zobaczenia do poniedziałku.