CZ.II
Jak pamiętacie w tym tygodniu zajmujemy się Świętami Wielkanocnymi.
Porozmawiajmy z rodzicami /dziećmi.
1. Co to właściwie są święta?
2. Czy święta są uroczyste?
3. Jakie znamy święta?
...i tak sobie rozmawiamy wzbogacając słownictwo o nowe wyrazy aż dochodzimy do ŚWIĄT WIELKANOCNYCH.
PO CZYM ROZPOZNAJEMY ŻE JEST WIELKANOC?
1. Rzeżucha
2. Pisanka
3.Baranek
4. Zajączek
5. Palma
Dla rozruszania i lepszego rysowania /pisania zapraszam na kilka ćwiczeń rozmachowych:
- stajemy w rozkroku ręce do góry i robimy wiatr;
- ręce w bok zakreślamy duże koła
- proponuję: https://youtu.be/gO2gp87cjZA są propozycje zabaw ruchowych i ćwiczeń rozmachowych czyli PRZYJEMNE Z POŻYTECZNYM.
KILKA KART PRACY:
1.Twoim zadaniem jest wykleić bazie . Jedna część czarna lub brązowa druga biała; można użyć papieru (wydzieramy kawałki) i wacików na białą część. Dziecko niech próbuje narysować bazie wg wzoru. Jeżeli przygotujemy do tej pracy karton lub brystol to będziemy mieli ładny świąteczny obrazek:)
2. Połącz liniami literki w taki sposób żeby wyszedł wyraz BAZIE. Możesz spoglądać na górny obrazek.
3.Połącz kropki i jeżeli wyjdzie WAZON to narysuj w nim 5 gałązek na dwóch gałązkach namaluj po 3 bazie ("kotki"), na jednej 4 bazie, na jednej 5 bazi
Uwagi dla rodziców:
Podane ćwiczenia mają na celu: poznawanie tradycji, rozwijanie słownictwa, doskonalenie koordynacji wzrokowo - ruchowej, doskonalenie funkcji poznawczych oraz ćwiczenie umiejętności szkolnych. Jeżeli widzicie Państwo, że są one łatwe to można zwiększyć poziom trudności.
Na jutro proszę przygotujcie ugotowane jajko i to co uważacie i macie w domu do ozdoby jajek.
Jak zwykle proszę o informacje zwrotne czy korzystacie z blogów. Proszę również o zachowanie kart pracy dzieci oraz innych dokonań. Można robić zdjęcia.
Owocnej pracy - Pani Ola :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz